We are so lucky to have eachother

Om vi alla skulle vara en blomma, undrar vilken sort vi skulle vara.
Ja, jag skulle vara en ros. Det är ju den som är finast av alla blommor vilket speglar mig väldigt bra.
Tillammans tror jag att vi skulle vara en Ros. Fin redan från början med en liten knopp längst ut och utvecklas till något ännu vackrare.
Jag undrar vad dem pratar om, mitt nickande och och léende verkar funka. Kanske ska jag köra min avslutande mening som alltid funkar om jag vill ta mig från en plats så snabbt som möjligt. Ja det gör jag. Kom igen nu Bosse, på tre och sen går du bara raka vägen ut, ett, två, tre:
-Vänner ha en underbar dag!


Lärarna på SPI har ett viktigt möte. De kan inte bestämma sig om de ska lägga pengar på en kaffekokare eller en tekanna. De står alla fundersamma och man kan inte påstå att diskussionen är högljudd. Vad försiggår där inne i deras tankar egentligen? Kommer de att välja kaffekokaren eller tekannan?


"Kaffe behöver inte Bosse iallafall, han är redan alldeles för speedad." tänkte Roger.
Samtidigt som tanken slog honom sa Jesse:
-Ja jag tycker iallafall vi ska köpa en kaffekokare. Jag är väldigt trött på dagarna och behöver någonting som piggar upp mig.
Då hände något, som ingen av dem själva vet, alla utom Bosse fick samma tanke exakt samtidigt.
"Men vad säger hon? Inte kan vi köpa en kaffekokare, då lugnar Bosse aldrig ner sig"
Diskussionen fortsatte, denna gång högt.
Beslutet blev en kaffekokare. För hur skulle vardagen se ut med en trött Bosse?
Ja det är det ingen som vet, men det är heller ingen som vill veta.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det här har grym potential, har alltid vetat att du har språket inom dig ;)

2008-12-03 @ 02:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0